Om föreningen och fastigheten

Brf. Josefina Park ligger mycket centralt, på lugna gator i Gamla Väster. Det är gångavstånd till dagis, skolor, vårdcentraler, apotek, gym, köpcentra, parker samt Malmö C och Citytunneln. I området finns mysiga kvarterskrogar som t.ex. Siesta på Hjorttackegatan, restauranger och butiker. Vi har även en fantastisk utsikt och närhet till en av Malmös vackraste parker – Kungsparken.

Föreningen bildades 2002 och samma år togs fastigheten Josefina 5 över från Wihlborgs fastigheter. Fastigheten består av 2 sammanbyggda huskroppar med adresserna Slottsgatan 18 och Hospitalsgatan 7 och har 5 våningar med vindsvåningarna inräknade. Föreningen består av 16st lägenheter och alla är f.om. hösten 2020 bostadsrätter. Lägenheter med adress Slottsgatan 18 har hiss som går hela vägen upp till vindsvåningarna som täcker större delen av fastigheten.

Innergården, som delas med grannfastigheten, är grön och vacker med många olika slags blommor och växter som en frivillig trädgårdsgrupp sköter. På innergården finns även utemöbler att användas för grillkvällar eller gemensamma aktiviteter i föreningarna. Det finns också en liten sandlåda för barnen att leka i.