Stadgar

Att bo i en bostadsrättslägenhet, i ett flerfamiljshus, innebär många möjligheter till gemenskap och trivsel. Det innebär rättigheter, men också vissa skyldigheter. Det ställer krav på medlemmarnas förmåga att respektera varandra och visa hänsyn men också acceptans och tolerans. Till hjälp för detta har föreningen sina stadgar. Styrelsen måste också på förekommen anledning som representater för föreningen fatta vissa beslut. Som medlem i denna förening är det viktigt att du följer dessa stadgar och beslut. Ju mer insatta  och engagerade våra medlemmar är gällande ramar och påbud som gäller i vår gemensamma förening, desto mer minskar risken för otrivsel, missförstånd och potentiellt kostsamma åtgärder vid exempelvis felaktigt urförda renoveringar.

Hämta föreningens stadgar i PDF-format

Kan du inte läsa pdf-filer på din dator? Då kan du installera Adobe Reader utan kostnad (inklusive McAfee Security Scan Plus)