Underhållsplan och energibesiktning

Energibesiktning

År 2019 gjordes en s.k. energibesiktning av vår fastighet. Besiktningen visar hur stor fastighetens energiförbrukning är under ett år (kWh/år). Med energiförbrukning menas den energi som vid normalt brukande under ett normalår behöver levererar till en byggnad (köpt energi) för uppvärmning, komfortkyla, tappvarmvatten samt drift av byggnadens installationer (pumpar, fläktar eller dylikt) och övrig fastighets-el. Vår fastighet har god ventilation och en låg energiförbrukning. OVK besiktningar görs regelbundet enligt myndigheternas krav.   Nedan kan du kan du hämta rapporten för energiförbrukning som pdf-fil.

Energideklaration Brf. Josefina Park (PDF)

Underhållsplan

En ny UH-plan (underhållsplan), för kommande större reparationer och underhåll, av fastigheten färdigställdes under 2019. Att ha en UH-plan är ett bevis på att föreningen verkligen vill tänka efter före. För både medlemmar, och presumtiva köpare i föreningen, är det viktigt veta att föreningens styrelse är medveten, engagerad och planerar långsiktigt. Vill du veta mer om varför en bostadsrättsförening har en underhållsplan kan du läsa här. Du kan också hämta vår UH-plan nedan som pdf-fil.

UH-plan Brf. Josefina Park (PDF)